Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Nastavení cookies

Nejčastější dotazy

Registrace

Má nově registrovaná rodina nějaké finanční povinnosti?

Ne. Registrace je zdarma a veškeré náklady s vystavením karet apod. jsou hrazeny Jihomoravským krajem.

Kdo může být držitelem Rodinného pasu?

Držiteli jsou rodiče/rodič, popř. partner/-ka rodičů, při uplatnění slevy musí být přítomen vždy alespoň jeden rodič. V opačném případě není poskytovatel povinen slevu poskytnout.

Musí mít registrovaná rodina 2 rodiče?

Nemusí. Registrovat se jako rodina mohou i nesezdaní partneři, samoživitelé, osoba mající dítě v péči apod. Karty zasíláme vždy v počtu rovnajícímu se počtu rodičů uvedených při registraci. Karty jsou vydávány na jméno rodiny a jejím oprávněným držitelem jsou rodiče, jejichž jména byla uvedena při registraci do systému.

Mohou se do projektu zaregistrovat i babička nebo děděček (teta, student)?

Bohužel toto není možné. Projekt je určen pro rodiny s dětmi do 18 let, tedy rodičům a jejich dětem do 18 let. Držiteli karty mohou být pouze rodiče, nikoli babička apod. Děkujeme za pochopení.

Čekáme prvního potomka, můžeme se zaregistrovat před jeho narozením? Stihneme uplatnit slevu při odchodu z porodnice (pozn. jen některé nemocnice)?

Ano. V registraci on-line je vyžadováno jméno a rok narození miminka, nevíte-li ho napište do kolonky „jméno“ – miminko, rok narození. Je-li rok narození miminka předpokládán na přelomu roku, doporučujeme registraci až po jeho narození, kdy bude rok jistý na 100%.

Registrujete-li se ve lhůtě kratší než 1 měsíc před porodem a chcete uplatnit slevu v porodnici:

  1. Zaregistrujte se on-line na adrese: jiznimorava.rodinnepasy.cz/registrace-pro-rodiny
  2. Na Vámi uvedený e-mail obdržíte čísla Vašich karet.
  3. Stáhněte si aplikaci Rodinné pasy JMK – zadejte číslo karty zaslané v e-mailu a zobrazí se Vám elektronická karta, kterou předložíte v porodnici. 

Jak dlouho trvá dodání karty?

Karty se tisknou hromadně po zaplnění databáze a následně se rozesílají poštou. Toto může trvat až 6 týdnů, jelikož celý proces je podmíněn rychlostí zaplnění databáze. Mějte proto, prosím, strpení.

Může se zaregistrovat i rodina z jiného kraje?

Bohužel, toto možné není. Rodinné pasy jsou aktivitou Jihomoravského kraje, registrovat se tedy mohou pouze rodiny s trvalým bydlištěm v dané lokalitě.

Jak staré dítě může být uvedeno na kartě?

Projekt je určen pro rodiny s dětmi do 18 let, na kartě se uvádí pouze rok narození dítěte, resp. jeho koncové dvojčíslí. Uveďme příklad: je rok 2020 – na kartu můžeme uvést pouze děti s rokem narození 2020 – 2002, neboť ročník 2002 dosáhne v tomto roce věku 18 let. Systém je nastaven na rok narození dětí, proto ročník 2001 a méně není možné na kartu uvést. Děkujeme za pochopení.

Nemáme e-mailovou adresu, je to při registraci důležité?

Uvedení e-mailové adresy je výhodou. Zavedli jsme pravidelné rozesílání novinek a aktualit právě e-mailem, tzv. Čendoviny, kde získáte informace o nových poskytovatelích slev či pozvánky na akce. V případě, že již nebudete chtít dostávat informace emailem, stačí, když v Čendovinách kliknete na odkaz „Pro zrušení zasílání obchodních sdělení klikněte zde.“

Co máme vyplnit při registraci do kolonky jméno rodiny?

Pokud mají všichni členové rodiny stejná příjmení, uvede se toto jméno ve správném tvaru i do jména rodiny např. Jana Nováková a Daniel Novák -> rodina Novákova, Eva Malá a Petr Malý -> rodina Malá. Pokud se vyskytují v rodině (u rodičů, resp. partnerů) dvě různá příjmení, uvedou se obě se spojkou „a“, tzn. rodina Novákova a Malá.

Uplatnění slevy

Musí být při uplatnění slevy přítomni oba rodiče?

Ne. Stačí pokud je při uplatnění slevy jeden držitel pasu.

Jak zjistím kde mohu uplatntit slevy?

V rámci slevového systému můžete čerpat slevy nejen v České republice, ale i v regionu Dolního Rakouska. Slevy ve výši 5 – 50 % nabízí komerční i příspěvkové subjekty, např. muzea, knihovny, volnočasové aktivity nebo poskytovatelé v sekci ubytování, stravování, zdravotnictví apod. Každý z poskytovatelů slev je zřetelně označen samolepkou Rodinné pasy. Kompletní seznam poskytovatelů slev naleznete na stránkách Rodinných pasů v sekci poskytovatelé slev

Změna údajů, ztráta karty, obnova karty Rodinný pas

Co dělat při změně údajů?

Pokud u Vás nastane jakákoli změna – změna bydliště, stavu nebo počtu členů v rodině apod., dejte nám to, prosím, vědět. Nebude tak docházet k nedoručení zásilek či vystavení karet s nesprávnými údaji. Vyplňte formulář ZDE nebo nás kontaktujte na email Rodinných pasů – viz Kontakty.

Pozor důležité!

V žádném případě se znovu neregistrujte přes formulář na těchto stránkách. Záznam bude vyhodnocen jako duplicitní a bude smazán. V případě, že máte alespoň 1 kartu, nezapomeňte uvést také číslo karty (1xxxxxx) a jméno, popř. i adresu. Uveďte i původní údaj a údaj nový. Změna tak proběhne na poprvé, bez zdlouhavého dopisování.

Co dělat při ztrátě/odcizení/zničení karty?

Vyplňte formulář ZDE nebo nás kontaktujte – viz Kontakty. Uveďte Vaše kontaktní údaje (jméno, adresa – v případě stěhování i starou, pro kontrolu i jméno partnera a jména a roky narození dětí), a nezapomeňte uvést jestli jste ztratili/byla Vám odcizena/zničili jste kartu. Vystavíme Vám novou a pošleme ji poštou, tak jako kartu původní.

Je v případě ztráty/odcizení/zničení karty vystavení nové karty zpoplatněno?

Ne, vystavení nové karty je v těchto případech zdarma.

Co dělat, když mi končí platnost pasu?

Končí-li platnost vašeho pasu a zapomněli jste kartu aktualizovat, NEREGISTRUJTE SE, prosím, znovu přes formulář na webových stránkách, neboť záznam bude vyhodnocen jako duplucitní a může být smazán. V případě, že stále budete splňovat podmínky k získání Rodinného pasu, pošlete nám, prosím, informaci o konci platnosti pasu jedním ze 3 způsobů uvedených níže. Doručení karet trvá 4-6 týdnů od aktualizace.

Jakým způsobem obnovit karty Rodinný pas?

Postupujte jedním ze 3 možných způsobů aktualizace dat:

  1. Vyplňte formulář ZDE
  2. pošlete e-mail na jiznimorava@rodinnepasy.cz s informacemi o vaší rodině – jméno + příjmení kontaktní osoby, adresu kontaktní osoby, jméno + příjmení druhé dos. osoby (partnera), kontakt (telefon, e-mail), jména dětí a roky narození. V případě, že jste se stěhovali, nezapomeňte uvést i starou adresu. Dále pro usnadnění dohledání Vaší registrace, prosíme o uvedení čísla karty (levý dolní roh, číslo 1xxxxxx)
  3. zavolejte na tel. č. 771 130 666 a připravte si kartu Rodinný pas, pro dohledání v databázi pro nás bude důžeité Vaše jméno a číslo karty (levý dolní roh, číslo 1xxxxxx)

Poskytovatelé

Jak se můžu stát poskytovatelem v rámci slevové sítě projektu?

Poskytovatele zařazujeme do projektu na základě smlouvy. Ve smlouvě se poskytovatel zavazuje poskytnou slevu držiteli pasu po jeho předložení. Koordinátor projektu se zavazuje umístit informační a propagační materiály o poskytovateli do databáze poskytovatelů, která je umístěná na těchto stránkách. (Více informací o této oblasti naleznete v sekci PRO FIRMY.)

Kolik platí poskytovatel za zapojení do projektu?

Zapojení do projektu je pro poskytovatele bezplatné. Zpoplatněna je jen nepovinná nadstandartní inzerce tj. umístění loga nebo fotografie do databáze.

Jak provést změnu záznamu v databázi poskytovatelů?

Jste poskytovateli slev v rámci projektu Rodinné pasy? Změnily se Vaše kontaktní údaje, nebo si přejete aktualizovat propagační text? Stačí napsat na e-mail jiznimorava@rodinnepasy.cz. Nezapomeňte uvést název společnosti, pod kterým je záznam veden v databázi a požadované změny. Změna je možná po celou dobu trvání smlouvy.

Jsem poskytovatelem v rámci slevové sítě a můj záznam není v databázi uveden!

S největší pravděpodobností vypršela platnost smlouvy. Dejte nám vědět co nejdříve. Zkontrolujeme smlouvu i záznam a situaci napravíme.